Zdrowie seniora – ruch

Zdrowie seniora – ruch

Aktywność jest istotna dla naszego organizmu w każdym wieku. W przypadku osób starszych jest to bardzo ważne, aby jak najdłużej utrzymywać sprawność, zarówno ciała jak i ducha. Jakie sporty mogą uprawiać osoby starsze? Przede wszystkim powinny być to sporty nie obciążające stawy, a jedynie angażujące je. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek aktywności fizycznej warto zasięgnąć porady lekarza – czy dany sport nie obciąży organizmu oraz czy nie zaszkodzi, zamiast pomagać. Kiedyś ludzie starzy prowadzili mało aktywny, siedzący tryb życia. Ale na szczęście, czasy się zmieniły. Dzisiaj każde senior wie, że ruch jest bardzo ważny i jeśli tylko może uprawia regularny wysiłek fizyczny. Jest to bardzo pozytywny trend, ponieważ pozwala starszym osobom zachować sprawność na dłużej, dzięki czemu mają oni lepsze zdrowie oraz samopoczucie. Człowiek, który jest aktywny i potrafi sam sobie radzić na co dzień jest zdecydowanie szczęśliwszy od człowieka, który jest niedołężny i stale zdany jest na pomoc innych. Warto zachęcać więc nasze babcie i dziadków do uprawiania wysiłku fizycznego. Oczywiście, nikt nie mówi tutaj o jakiś wyczynowych sportach, chodzi raczej o energiczne spacery, ewentualnie jazdę na rowerze czy pływanie. Wiadomo, że w starszym wieku nie każdy jest na tyle sprawny by móc biegać, ale spacer na świeżym powietrzu nie stanowi dla większości seniorów problemu powinny one więc starać się jak najwięcej spacerować, ponieważ pozwoli im to poczuć się lepiej i dłużej zachować zdrowie.