Weganizm – owoce i warzywa

Weganizm - owoce i warzywa

Podczas gdy wśród diet bezmięsnych wegetarianizm jest dietą dopuszczająca pewne produkty odzwierzęce, jak na przykład: mleko, nabiał czy jaja, to weganizm propaguje dietę opartą na spożywaniu jedynie warzyw i owoców, najlepiej spożywanych w postaci surowej. Oczywiście wymaga ona właściwego zbilansowania, a czasem też uzupełniania suplementami niedoboru takich składników jak: witamina B12, żelazo, jod, ryboflawina, witamina D, wapno. Jednak jak wykazano w badaniach dieta wegańska dostarcza więcej pełnowartościowych węglowodanów, kwasu foliowego, witaminy C, błonnika, kwasów Omega – 6, magnezu czy witaminy E. Minimalizuje też ryzyko zachorowania na cukrzycę, choroby układu krążenia, choroby stawów, nowotwory, choroby serca nadciśnienie tętnicze krwi, a także skutecznie przeciwdziała otyłości. Weganie zatem nie tylko z łatwością utrzymują szczupłą sylwetkę, ale też dzięki odpowiednio zbilansowanej diecie przeciwdziałają wielu chorobom i schorzeniom ( mają na przykład niższe ciśnienie krwi czy poziom cholesterolu), a ponad to aktywnie przyczyniają się do ochrony środowiska naturalnego i zmniejszeniu globalnej przemocy wobec zwierząt. Bowiem nie tylko w diecie unikają wszelkich produktów pochodzenia zwierzęcego, ale też nie stosują kosmetyków, farmaceutyków testowanych na zwierzętach oraz odzieży produkowanych z ich skór czy futer.