Starajmy się zmniejszyć ilość tłuszczu w naszym jedzeniu

Starajmy się zmniejszyć ilość tłuszczu w naszym jedzeniu

Dlaczego dieta mieszkańców basenu śródziemnomorskiego jest uznawana za najzdrowszą na świecie? Otóż, zawiera ona minimalna ilość tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, na rzecz tłuszczy roślinnych, głównie oliwy z oliwek, która jest używana do wszystkich potraw. Oliwą skrapia się sałatki, używa do smażenia, do zup, sosów, a nawet macza się w niej chleb. Tłuszcze zwierzęce powodują wiele schorzeń kardiologicznych, ponieważ tłuszcz osadza się w tętnicach, żyłach, naczyniach krwionośnych, powodując ich zwężenie, co utrudnia przepływ krwi. Na stan naszego zdrowia możemy mieć sami wpływ, odpowiednio dobierając składniki i produkty żywnościowe. Przy obecnych możliwościach, możemy niemal całkowicie wyeliminować tłuszcze zwierzęce z naszej diety. Smażenie potraw w głębokim tłuszczu nie sprzyja zdrowiu – jedzenie jest nasiąknięte tłuszczem, wysoko przetworzone, właściwości odżywczych niewiele. Jeżeli możemy zamienić smażenie potraw na ich gotowanie, pieczenie lub duszenie, powinniśmy to zawsze robić. Śmietanę w sosach, twarożku, możemy z powodzeniem zastąpić jogurtami. Jest ich duży wybór na rynku. Najtrudniej jest w lecie zrezygnować z lodów – ale sorbety są równie smaczne, a nie zawierają śmietany. Niestety, nasza dieta rzadko bywa naprawdę racjonalna i zdrowa – najchętniej sięgamy po to, co jest może smaczne, ale nie koniecznie zdrowe.