Kilka poprawek żywieniowych

Kilka poprawek żywieniowych

Często nie zdajemy sobie sprawy jak wiele w kwestii zachowania doskonałego zdrowia i samopoczucia zależy od nas. Żyjąc w pośpiechu i stresie zbyt często zapominamy o sobie. A tym czasem kilka prostych zasad i zdrowych nawyków może okazać się niezwykle istotne zarówno dla zachowania zdrowego organizmu jak i dobrego samopoczucia. Warto więc pamiętać o regularnym wysiłku fizycznym, który wzmocni nasz system odpornościowy, odpręży ciało i pozwoli utrzymać je w dobrej formie. Nie bez znaczenia jest też odpowiednio zbilansowana dieta, a przede wszystkim przestrzeganie podstawowych zasad zdrowego żywienia, jak: nie opuszczanie posiłków szczególnie zaś śniadań, spożywanie ostatniego posiłku ( najlepiej lekkiego ) kilka godzin przed snem,unikanie nadmiaru słodyczy, tłustych pokarmów, konserwantów oraz używek. Czerwone mięso lepiej zastąpić chudymi rybami ,które zawierają wartościowe kwasy tłuszczowe i są lekko strawne. Jedzmy też jak najczęściej warzywa i owoce w rozmaitej postaci zawierają one bowiem łatwo przyswajalne przez organizm witaminy i sole mineralne, a także są głównym źródłem błonnika pokarmowego. Starajmy się też unikać niezdrowych przekąsek zjadanych w pośpiechu, którymi często zastępujemy pełnowartościowy posiłek. Ważne jest też by w miarę regularnie spożywać posiłki składające się z naturalnych i odżywczych produktów.