Indeks glikemiczny podczas diety

Indeks glikemiczny podczas diety

Stosowanie diety wiąże się z wieloma zmianami nawykowymi, żywieniowymi, ale również informacyjnymi. Kiedy ktoś zaczyna stosować dietę to interesuje się różnymi dziedzinami typowo zdrowotnymi. Zaczyna się przeliczać składniki na wartości kaloryczne, czy też glikemiczne. Dzięki temu wiadomo co się spożywa, ile energii to dostarcza oraz co może powodować w układzie krwionośnym czy nerwowym. Jedną z bardzo ważnych informacji jakie warto sobie przyswoić jest indeks glikemiczny który określa stan glukozy we krwi kiedy zje się posiłek. Pozwala na stwierdzenie jak bardzo wartościowe jest dane jedzenie pod względem tłuszczowym oraz węglowodanowym. Ma to znaczenie szczególnie dla tych osób które przestrzegają bardzo zaawansowanej diety oraz przeznaczonej dla osób chorych na cukrzycę czy miażdżycę. Indeks glikemiczny coraz częściej się pojawia, również na produktach spożywczych. Wystarczy wtedy porównać te dane z tabelą i stwierdzić czy można je zjeść. Produkty podzielone są na składniki o niskim, średnim lub wysokim stężeniu glikemicznym. Oznacza to że jeśli spożywa się któreś z nich to dostarcza więcej lub mniej tej dobrej energii na cały dzień. Chodzi również o to aby nie zapychać żołądka składnikami o wysokim stężeniu ponieważ są one wchłaniane szybciej, co powoduje znacznie większy głód w ciągu następnych godzin.