Dobre i zdrowe jedzenie

Dobre i zdrowe jedzenie

W zdrowym ciele zdrowy duch. A zdrowe ciało to przede wszystkim ciało odpowiednio odżywione, któremu nie brakuje witamin, minerałów, kwasów tłuszczowych, białek czy cukrów złożonych. Dlatego tak istotne jest zwrócenie uwagi na odpowiednio zbilansowaną i urozmaiconą dietę. Ważne jest też by była smaczna, dzięki czemu utrzymywanie jej będzie dla nas czymś naturalnym i przyjemnym zamiast stresującym. Tu warto skorzystać z ogromnych możliwości jakie dają naturalne przyprawy oraz oliwy, które nie jednej potrawie są w stanie nadać niepowtarzalnego smaku i aromatu. Cierpliwe poszukiwanie własnych smaków może nie tylko odmienić smak najprostszych potraw, ale też pozwoli nam odkryć prawdziwą przyjemność płynącą ze zdrowej diety. Ważne jest też by nie narażać organizmu na zbytnie wahania poziomów cukru we krwi. Unikniemy tego spożywając produkty z pełnego ziarna (pieczywo, makaron), a także kasze, ryż oraz warzywa strączkowe wciąż niedoceniane jak soja, fasola, groch, ciecierzyca czy soczewica (są one między innymi doskonałym źródłem białka). Ważne też by nie zapominać o podstawowych zasadach zdrowego żywienia, jak na przykład: nie opuszczanie głównych posiłków (dostarczającego nam na cały dzień energii śniadania), jedzenia częściej i mniejszych porcji (np. 5 małych zamiast 3 dużych posiłków), oraz by jeść spokojnie i powoli starając się dokładnie przeżuwać kęsy.