Dieta na upalne dni

Dieta na upalne dni

Pory roku mają nieco inny wpływ na nasz organizm, sprawiają też ze zmienia się jego zapotrzebowanie na wartości odżywcze. na przykład latem potrzebujemy mniej witaminy D przyswajalnej z pożywienia, ale za to więcej płynów gdyż pocimy się częściej. Z kolei zimą naturalnie wybieramy bardziej kaloryczne pokarmy, bowiem w tym okresie nasz organizm potrzebuje więcej węglowodanów i energii by przetrwać zimę. Przy ekstremalnych temperaturach nasz organizm sam reguluje zapotrzebowanie na pewne składniki odżywcze. Doskonale widać to podczas upałów, kiedy bardziej niż jeść chce nam się pić. Dlatego warto latem zmodyfikować nieco dietę na lekkostrawną, jeść więcej warzyw i owoców, szczególnie tych sezonowych. Przy wysokich temperaturach jedźmy chude i świeże potrawy, dużo surowych warzyw oraz owoców o dużej zawartości wody, jak: arbuz, melon. Starajmy się jeść lekkie nieduże posiłki w ciągu dnia, unikniemy w ten sposób wilczego głodu wieczorem, który zmusi nas do pochłonięcia dużej porcji kalorii. Podczas upałów używajmy łagodnych przypraw ( pikantne powodują, że pocimy się bardziej ), pijmy niesłodkie napoje, a najlepiej wodę mineralną, która uzupełni minerały w naszym organizmie. Wysokie temperatury będziemy też znosić łatwiej jeśli potrawy smażone zastąpimy gotowanymi, ze względu na ich lekkostrawność.