Białko zwierzęce – informacje

Białko stanowi jeden z najważniejszych elementów naszej codziennej diety – pozwala ono nie tylko budować odporność organizmu, uczestniczy również w procesach zachodzących w komórkach. Białko możemy podzielić na dwa typy: roślinne i odzwierzęce. W przypadku osób nie jedzących mięsa wybór jest prosty. Białko zwierzęce spożywamy najczęściej w postaci nabiału, jak również czerwonego i chudego mięsa. Mięso powinno być wprowadzone do diety każdego człowieka już od szóstego miesiąca życia. Jest to bardzo ważne ponieważ mięso, jak żadne inny produkt, zawiera duże ilości dobrze przyswajalnego żelaza. Co prawda, mówi się na przykład że bardzo dużo żelaza zawiera szpinak i można nim zastąpić jedzenie mięsa, ale nie jest to prawda. Szpinak zawiera bowiem żelazo, które jest praktycznie niewchłaniane w ludzkim przewodzie pokarmowym. Najlepiej przyswajalną formą żelaza dla człowieka jest właśnie żelaza pochodzące z mięsa. Aby żelazo jeszcze lepiej się wchłaniało najlepiej potrawy je zawierające popijać sokiem na przykład pomarańczowym, ponieważ zawarta w nim witamina C ułatwia wchłanianie żelaza w przewodzie pokarmowym. Dieta bez mięsa jest więc dietą ubogą w ten bardzo ważny dla nas pierwiastek, którego niedobór może prowadzić do anemii. Diety bez mięsa nie powinny więc stosować dzieci w okresie wzrostu oraz osoby cierpiące na choroby przewlekłe, ponieważ mają one zwiększone zapotrzebowanie na żelazo.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.